Bu site, tarayıcınız için sınırlı desteğe sahiptir. Edge, Chrome, Safari veya Firefox'a geçmenizi öneririz.

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ POLİTİKASI

250 TL ÜZERİ ÜCRETSİZ KARGO  KAPIDA ÖDEME SEÇENEĞİ

Ne Haliniz Varsa ‘GÜLÜN’

Son yıllarda özellikle Covid-19’un hayatımıza girmesi ile mutsuzluk oranı bir önceki yıla göreartış göstermiş. TÜİK’in yaptığı araştırmanın 2021 verilerine göre mutlu olduğunu belirtenlerin oranı son 19 yılda en düşük seviyeyi gördü. Bizde bu durum için ne yapabiliriz diye düşündük ve sizler için ‘Kahkaha Yogası’ nı araştırdık.
Neymiş bu kahkaha yogası gelin birlikte inceleyelim.
Hintli Doktor Madan Kataria tarafından 1995 yılında keşfedilen kahkaha yogası; herhangi bir mizah, şaka, komiklik olmaksızın, katılımcıların nedensiz gülebileceği ‘Kahkaha Egzersizleri ve Yoga Nefes Tekniklerinin’ harmanlanmasından oluşan eşsiz bir tekniktir. Bedenin ‘sahte’ ile ‘gerçek’ kahkahayı birbirinden ayıramadığı gerçeğine dayalı olarak, kahkahanın sağlığa yararlarını elde etmek için en az 10-15 dakika sürmesi gerekmektedir. Bu sayede kandaki oksijen seviyesinin artması, kasların gevşemesi, kan dolaşımın hızlanması ve mutluluk hormonlarının salgılanması gibi ölçümlenen fizyolojik değişimler meydana gelir.
Dr. William Fry’a göre 10 dakikalık kahkaha yogası 30 dakika kürek çekmeye bedel ve 20 dakikalık kahkaha yogası ise 1 saatlik spora bedelmiş. Gelotolojinin (gülmenin insan fizyolojisi üzerindeki etkilerini inceleyen psikoloji dalı) babası Amerikalı psikolog William Fry, kahkahayı ‘iç koşu’ olarak nitelendiriyor ve bunda da haksız değil. Nitekim bir süre önce yapılan bir araştırma, gülmenin kalp atış hızı ve değişkenliği üzerinde egzersizle benzer bir etkiye sahip olduğunu ortaya koydu. Kahkahanın diğer fizyolojik faydaları arasında iyi bir bağışıklık sistemi, kas gevşemesi ve düşük kan basıncı yer alıyor.
Dememiz o ki Gülün! İster kahkaha atmanıza sebep olanları hayatınızda arttırın, ister ‘Kahkaha Yogası’ yapın; GÜLÜN… Gülmek bulaşıcıdır, gülmek kana en hızlı karışan ilaçtır.
Hemen hatırlatalım yoga için özel alanlara ihtiyacınız yok, evinizin küçük sakin bir odasında hareketlerinizi kısıtlamayacak bir alan olması yeterli. Belki her zaman bulunduğunuz oturma odasından veya çalışma odasından ayrı bir yer kullanmak faydalı olabilir. Odanızda dikkatinizi çok fazla dağıtacak aşırı uyaranlar olmaması iyi olacaktır. Hoş bir koku (Lavanta veya adaçayı gibi), bir tütsü veya mum odaklanmanıza yardımcı olabilir. Yoga yapacağınız mekanda size ilham verecek bir kaç dekorasyon eşyası kullanabilirsiniz veya çalışma odanızda veya sık bulunduğunuz alanlarda sizi yogaya yönlendirecek ve kişiliğinizi yansıtacak dekorlar kullanabilirsiniz.
Yoga demişken; Yoga Metal Tablo, Do Yoga Enjoy Life Metal Tablo, Mandala, Mor  Mandala, Om, Lotus duvar örtülerimize göz atmayı unutmayın.

Yorum yap

Lütfen unutmayın, yorumlar yayınlanmadan önce onaylanmalıdır.

📍 2. Ürüne sepette %25 indirim 📍

Sepet

Satın alınabilecek başka ürün yok

Sepetiniz şu anda boş.